top of page
  • תמונת הסופר/תEilat Pozniak

הקפה שלי ואני

תגידו, יש לכם את ההרגל הזה של לקנות קפה בדרך לעבודה בכל בוקר? כמה פעמים בשבוע זה קורה? יצא לכם פעם לסכום את הכסף שאתם מוציאים על זה בחודש?


אני פוגשת הרבה משפחות בחיים המקצועיים שלי, וזו אחת ההוצאות הבולטות בתזרים שלהם. כשאנשים קולטים את סכומי הכסף שהם מוציאים על זה, הם די בהלם. שיהיה ברור, אני אוהבת קפה ואפילו שותה לא מעט. אבל הנושא הוא לא באמת "קפה" כקפה. הקפה הוא שם קוד לכל הוצאה "קטנה" שאנחנו מוציאים מתוך הרגל ולא ממש סופרים אותה.

כשאני שואלת למה לא להכין קפה בבית, התשובה היא תמיד וריאציה של: "אין זמן". חלק עם ילדים, חלק עובדים עד מאוחר וקמים בשניה האחרונה, וחלק סתם לא חשבו על זה לעומק.


הרי מה זה להוציא 10-15 ₪ על קפה? זה ממש בקטנה, מה את עושה עניין? אבל זה מסתכם לסכומים גבוהים. ושלא נדבר על המאפה הטעים שלרוב מתלווה לקפה... 15 ₪ כפול 5 ימי עבודה כפול 4 שבועות יוצא 300 ₪. זה סכום לא מבוטל להוציא בחודש. ואם שני בני הזוג עושים את זה, אז בכלל...


מה הפואנטה שלי?

הנגשה. לוקח זמן לשנות הרגלים, לוקח זמן להבין שאפשר גם אחרת. כל זה, כמובן, בהנחה שאתם רוצים אחרת. אחת הדרכים לשנות הרגלים, היא להקליל ולהנגיש אותם. שלא תצטרכו לחשוב עליהם יותר מידי. הם פשוט יהיו שם ואתם תפעלו.


לגבי הקפה, למשל – קנו כוס תרמית כיפית ושימו אותה כבר בערב ליד הקומקום/בר המים. אם אין לכם, במקס סטוק יש מגוון רחב במחירים מגוחכים (רק אל תעשו את הטעות של להסתובב שם, כי אז תבזבזו את כל מה שהתכוונתם לחסוך). אם אתם ממש חרוצים – שימו בפנים כבר קפה. כל מה שישאר לעשות בבוקר זה למלא מים (וחלב) ולצאת מהבית. בקיץ, למי שאוהבים קפה קר – הכינו קפה בערב כבר בכוס שתיקחו איתכם והשאירו אותו להתקרר לו בכיף במקרר.

יאללה, קצת מספרים?

אם תקחו את 300 השקלים האלה שנחסכו מהקפה בבוקר בכל חודש ותשקיעו אותם, תוכלו להרוויח לא מעט כסף.

אפשרויות ההשקעה מגוונות, אבל כדי לא לסבך אתכם, בואו נגיד שתעשו את הפעולה הכי פשוטה שיש: תשקיעו במוצרי מדף בשוק ההון (נגיד, קופ"ג להשקעה/פוליסת חסכון) ל-20 שנה קדימה. אם נניח תשואה ש 8% (כי אני אוהבת להגזים), תוכלו לקבל מעל 170 אלף ₪! (לכל אלה שאוהבים לדייק, צריך להוריד מזה את דמי הניהול, כמובן).

אגב, אם לא תשקיעו את הכספים, תקבלו 72,000 ₪. שזה לא רע בכלל, אבל תסכימו איתי ש-170 אש"ח קצת יותר קורצים 😊


בטבלה ממש פה למטה, תוכלו לראות המחשה שעשיתי עם מספרים קצת שונים:






אתם קולטים? כל מה שעשיתם היה לצמצם את כמויות הקפה בחוץ (או כל הוצאה קטנה שאתם לא סופרים בשגרה).


ממש לא מוכרחים להפסיק עם זה לגמרי, זה ציר – אפשר להחליט שמורידים את הכמות לפעם-פעמיים בשבוע. החסכון עדיין יהיה משמעותי, כמו שניתן לראות בטבלה.


רק תדמיינו מה הייתם עושים עם הכסף שנצבר ותבינו שזה ממשי. אם זה חשוב לכם, אתם לגמרי יכולים לעשות את השינוי הזה.

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page